اطلاعات عمومی درباره مباحث عمومی و غیر تخصصی فناوری اطلاعات

اطلاعات عمومی درباره مباحث عمومی و غیر تخصصی فناوری اطلاعات

اطلاعات عمومی درباره مباحث عمومی و غیر تخصصی فناوری اطلاعات

اطلاعات عمومی درباره مباحث عمومی و غیر تخصصی فناوری اطلاعات

چرا محتویات فلش نشون داده نمیشن؟

معمولا گاهی ویروس ها و تراجان ها خصوصیت فایل های محتویات فلش شما را به حالت مخفی ( hidden) تبدیل می کنند. و با زدن فلش به سیستم ظاهرا چیزی را نمی بینید. با تنظیم گزینه فولدر آپشن ( folder option) می توانید محتویات مخفی را نیز ببینید. وارد این گزینه شوید بالای پنجره منوی ویوو (view) را باز کرده و تیک گزینه show hidden files and folders or drives از زیر منوی hidden files and folders را بزنید. ترجیحاً چهار تیک زیر این منو را نیز بردارید.
(دسترسی به فولدر آپشن هم از منوی فایل بالای پنجره امکان دارد و هم از کنترل پنل سیستم. (control panel))
بعد از آن ok را کلیک کرده و پنجره را ببندید باز محتویات فلش را ببینید. اکنون باید فایل های فلش را به سیستم یا فلش دیگر که فرمت و ویروس یابی شده باشد کپی کنید . با انتخاب آنها از داخل پوشه مخفی شده. (پوشه اصلی معمولا مخفی است و فایلهای داخل آن مخفی نیستند. بنابراین وارد پوشه شده و فایل های داخل آن را کپی یا کات می کنیم. )
اگر امکان کپی نبود و اجازه چنین کاری داده نشد کل محتویات فلش را با کلیک راست روی آن و انتخاب گزینه کپی یا کات بر می داریم.
بعد از برداشتن اطلاعات فلش را فرمت می کنیم .( چون قرار است فلش فرمت شود بهتر است اطلاعات کات ( cut) شوند تا سریع تر کار انجام گیرد. ) بهتر است یکبار ویروس یابی فلش هم انجام گیرد و ویروس یابی سیستم هم لازم است انجام شود. بعد از آن برای اطمینان فایل های کپی شده را نیز مجدد ویروس یابی می کنیم. و پس از اطمینان محتویات داخل پوشه مخفی که محتویات اصلی فلش هستند را به فلش بر می گردانیم.

بسته به میزان تخریب ویروس یا بدافزارهای دیگر ، ممکن است برخی فایل ها آسیب دیده باشند ، (به خصوص فایل های آفیس متن و اکسل و عکس و پی دی اف). که در این صورت باید دنبال راه کارهای برگرداندن و اصلاح فایل های معیوب بود،(بسته به نوع فایل‌.) که البته کمتر چنین چیزی پیش می آید.


به عکس های زیر نگاه کنید:


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.